aku mencari rasa dalam damai keikhlasan

jangan membenci aku sebelum aku memberi kaseh...ruang hati sempit bukan ukuran punca tuk aku menolak semua...terimalah aku seadanya aku...aku sedia membahagiakan selagi TUHAN menberi nyawa atas jasad ku...

Wednesday, August 4, 2010

tangan tua itu bermunajat di helaian kitab...



dia menyusurkan setiap jari pada satu persatu kalimah suci...
walau kelihatan sudah lanjut usia urat melingkar di tiap lapisan kulit nyata...
dia masih sudi bermunajat kusyuk pada helaian kitab...

bermusafir usianya seper abad...
dia masih setia bermunajat di tiap helaian...
walau telunjuknya itu sudah mengulangi tingkah
hampir seusia dirinya...

setianya itu bersama janji pada ILAHI...
inilah saat dan ketika dia membalas segala rasa...
inilah waktu dan detik dia tunjuk syukur kerna masih berdaya...
menarikan setiap jari...
malafazkan setiap kalimah...
tanda hidup berpandu tuhan yang satu...

syukur alhamdulillah...
jemari itu masih bertenaga seperti 40 tahun dahulu...
moga dihujung hayat peribadimu ibu...
dilimpahi rahmat Allah yang satu...
takbir!!!
ALLAHUAKBAR!!!

p/s : gurindam hati anak pada ibu tua yang telah membahagiakan dirinya hampir 23 tahun...

No comments:

Post a Comment