aku mencari rasa dalam damai keikhlasan

jangan membenci aku sebelum aku memberi kaseh...ruang hati sempit bukan ukuran punca tuk aku menolak semua...terimalah aku seadanya aku...aku sedia membahagiakan selagi TUHAN menberi nyawa atas jasad ku...

Friday, February 19, 2010

puisi aKU....


tercari Kalut dalam jiwa,
resah hati dalam duka,
aKU kah itu,
yang membenarKan segala khianat bermaharaja lela,
yang berjanji pada iblis untuk menjadi penginkut tak bertuan,

bukan dosa ibu melahirkan,
bukan dosa guru memberi pangajaran,
bukan dosa ustazah mengajar alquran,
semua itu adalah dosa aku,

bagaimana terbayar harga budi,
bila hati mencari dendam,
bila jiwa penuh benci,
bila jasad berikrar sulit,
"jangan benarkan diri menerima keikhlasan",

tersungkur atas kesombongan hati,
terjatuh kerna kesepian jiwa,
kaku akhirnya jasad,
mengaku khilaf tak terhitung,

Ya Allah,
sujud syukur atas RahmatMU,
SAKSI ku atas nabiMU,
BENAR kata mereka itu,
KEADILAN hanya padaMU,

TERIMA KASIH tuhan segala makhluk,
kerna masih membenarkan aku BAHAGIA dalam damai dunia,
kerna sudi menghadiahkan aku segelintir insan berhati mulia,

TUHAN,
pasrah ku atas ikhlas hati,
reda ku atas rahmat MU,
jalanku perlu NUR ilahi,
agar lenggok bicara tidak lagi melukakan,
agar jasad tidak lagi membenarkan
benci bertakhta menjadi raja kekalutan hati...........

No comments:

Post a Comment