aku mencari rasa dalam damai keikhlasan

jangan membenci aku sebelum aku memberi kaseh...ruang hati sempit bukan ukuran punca tuk aku menolak semua...terimalah aku seadanya aku...aku sedia membahagiakan selagi TUHAN menberi nyawa atas jasad ku...

Tuesday, February 23, 2010

maaf tak terlafaz...

sukar melafaz kata satu makna,
mencari yang terkhilaf,
punca segala kesesatan hati,
aku tunduk memahami diri,

mungkin itulah khilaf ku,
gurau dunia dianggap dosa,
pada insan berhati mulia,
pada insan berjiwa hamba,

aku punca segala keretakan,
aku punca segala kesesatan,
tingkahku dipandang penuh jijik,
lafazku dipandang tipuan manusia,

saudara-saudara ku,
fahamku atas khilaf diri,
gurauku atas rasa persahabatan,
walau itu punca keretakan,

sujudku atas dua kaki,
berharap kamu akan mengerti,
aku manusia berhati hina,
mencari maaf yang tak terlafaz........







No comments:

Post a Comment