aku mencari rasa dalam damai keikhlasan

jangan membenci aku sebelum aku memberi kaseh...ruang hati sempit bukan ukuran punca tuk aku menolak semua...terimalah aku seadanya aku...aku sedia membahagiakan selagi TUHAN menberi nyawa atas jasad ku...

Tuesday, October 12, 2010

menerima kekecewaan hati

mungkinkah 'pasrah' perkataan terbaik untuk
memujuk hati yang terluka
atau 'reda' perkataan yang mampu meleraikan
segala duka jiwa

aku terkesima
sekali lagi harus menerima kekecewaan hati
memujuk diri yang terluka,
tapi atas nama cinta tuhan aku pasrah dalam reda
ini ketentuan drNya mungkin,
menemukan aku dengan yang salah sekali lagi
agar aku terus belajar menghargai cinta dunia

menerima kekecewaan hati
aku ukir senyum dalam tangisan
kerna perlu mengakhiri sekali lagi pertemuan
kerna harus melupakan segala kenangan
kerna mesti belajar menerima kenyataan

dalam duka segala resah
aku tunduk syukur pada Ilahi
memberi jalan agar aku cepat mengerti
pertemuan itu tiada pengakhiran
dia dan aku tidak tertakdir dalam lafaz yang lebih bermaksud

namun aku harus menerima kekecewaan hati
kerna dia terlalu bermakna dalam jiwa keikhlasan
walau kenyataan sudah di depan terlihat
dalam hati kecil ku masih mengharap
pertemuan itu bertanda makna!!


No comments:

Post a Comment