aku mencari rasa dalam damai keikhlasan

jangan membenci aku sebelum aku memberi kaseh...ruang hati sempit bukan ukuran punca tuk aku menolak semua...terimalah aku seadanya aku...aku sedia membahagiakan selagi TUHAN menberi nyawa atas jasad ku...

Friday, October 8, 2010

dia yang bernama kekasih....

aku mencari centa dalam damai tasbih Ilahi
aku mendamba kasih dalam restu takdir yang Esa
aku mengharap rindu dalam penantian suratan DIA

dia yang bernama kekasih
benarkan aku mencintaimu atas rasa keikhlasan dunia
benarkan aku mendampingimu sekadar penguat diri berjuang
benarkan aku memilikimu sebagai tanda tulus jiwa mencenta

wahai dia yang bernama kekasih
percayakan aku atas rasa bertuhan
percayakan aku atas centa keikhlasan
percayakan aku atas janji kedamaian

aku mencintaimu kerna kamu mengasihiku
aku menyayangimu kerna kamu merinduiku

dihujung janjiku atas rasa beragama
bila lafaz tertaklik antara kita
bila gelaran terindah itu milik kita
satu janji diriku hingga hujung nafas terlerai...
"...wahai suamiku tercinta, aku mengharapkan
ikatan ini kekal hingga ke syurga... bantulah aku
mencari cinta teragung beriringan centa dunia kita... ingatkan aku pada
tanggungjawab seorang isteri agar aku tidak
mengecewakan dirimu terlalu...

wahai suamiku tersayang, benarkan aku mencium
bau syurga dari bawah tapak kakimu... benarkan aku
menjadi pencinta setia disisi dengan seikhlas hati...
benarkan aku mengubat segala duka bila hatimu dilukai...
benarkan aku menjadi bunda kepada anugerah cinta
hadiah dari Ilahi..."

dipenghujung waktu menyisir tua
aku berdoa agar cinta kita masih seperti itu
walau nanti aku perlu memimpin tanganmu
untuk mencari saki baki cinta dunia
walau nanti aku harus menyediakan
hidangan yang lembut tidak berkenyal
walau nanti aku menjadi peneman setia
disisi dirimu ayng tidak bermaya

dia yang bernama kekasih...
benarkan aku untuk terus mencintaimu...

No comments:

Post a Comment