aku mencari rasa dalam damai keikhlasan

jangan membenci aku sebelum aku memberi kaseh...ruang hati sempit bukan ukuran punca tuk aku menolak semua...terimalah aku seadanya aku...aku sedia membahagiakan selagi TUHAN menberi nyawa atas jasad ku...

Wednesday, April 14, 2010

berteman dengan duka...

aku kehilangan punca pemikiran
tiada lagi yang dapat membuatkan aku bahagia
tiada benda memberikan aku rasa
pada saat dan ketika ini

jasad ku dibumi nyata
namun hatiku di kayangan misteri
aku kalut dalam jiwa resah
menderita dalam detik berdesing

sukar meneruskan langkah
bila duka menapak dialur nadiku
payah berucap kata
bila bisu menjadi kunci gerak mulutku

apa kehendak hati?
jiwa tidak dapat memahami
apa kemahuan rasa?
akal sukar mengerti

dihujung hari ku
aku tetap perlu berdepan dengan realiti
walau kecewa bergelak sakan
walau derita bermaharajalela
walau resah mula tersenyum makna
aku mencari punya
mengapa semua sudi
berteman dengan duka?

No comments:

Post a Comment